גנץ: "הקריאה להידברות – אמצעי ציני ליחסי ציבור"

איתי גדסי 2 Comment on גנץ: "הקריאה להידברות – אמצעי ציני ליחסי ציבור"

גנץ בכנס הנהגות הקיבוצים: "הידברות היא לא מטרה – אלא אמצעי. אמצעי להגיע לרפורמה אמיתית, נראה שעבור נתניהו ולוין הידברות היא אמצעי ציני ליחסי ציבור"

צילום: אלעד גוטמן
20:43
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on צה"ל תקף במרחב ממנו בוצעו שיגורים לגליל | מתעדכן

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו״ר המחנה הממלכתי, בני גנץ נאם היום (רביעי) בכנס הנהגת הקיבוצים התשיעי של התנועה הקיבוצית בים המלח. "הבית שלנו נמצא בסכנה מוחשית. סכנה גדולה יותר מאיראן, יותר משעברנו במלחמות ששילמנו בהן מחיר כבד מאוד כפי שאתם יודעים. יותר מהאינפלציה והטרור החקלאי", אמר גנץ.

"מה שעושים היום בכנסת, זה לא שיפוץ של חזות הבניין, אלא כניסה ברוטלית ליסודות העמוקים שלו. הקואליציה החליטה לפלוש למגילת העצמאות – ולמחוק את מה שהיא מייצגת. נכון שזה יפגע בכלכלה ובהייטק, בהגנה על מפקדי צה"ל, ובעוצמתנו המדינית. אבל זה יפגע קודם כל בנו כמדינה וכחברה.

"כשהוכרזה ההפיכה המשטרית, הייתי הראשון לקרוא להידברות ולהסכמות רחבות. התשובה שקיבלתי היתה מזלזלת– "נדבר בוועדה". אז איך אתם מסבירים את זה שהקולות השתנו? שפתאום ראש הממשלה ושר המשפטים ושר האוצר, קוראים השכם וערב להידברות? יש לזה רק סיבה אחת – המחאה. היא מצליחה. ואתם, שבאים בהמוניכם, חלק בלתי נפרד ממנה".

עוד הוסיף: "הידברות היא לא מטרה – אלא אמצעי. עבורי, עבורנו – היא אמצעי להגיע לרפורמה אמיתית, מקיפה שיש לה כמה תנאים: אין פוליטיזציה של מערכת המשפט ושומרי הסף, אין שלב ב' שלא נכלל ברפורמה, והיא תכלול קודם כל חוק יסוד חקיקה מקיף ורחב ורפורמות שיסייעו לאזרחים.

"לצערי – נראה שעבור נתניהו ולוין הידברות היא אמצעי ציני ליחסי ציבור. אחרת איך אפשר להסביר את ההתעקשות על "אף לא דקה"? איך אפשר להסביר למה רק אחרי המחאות והסקרים הם החליטו שהם מוכנים להידבר? איך אפשר להבין למה נתניהו מפרסם סרטונים במקום לעצור ולהרים טלפון?

"אנחנו לא נוותר על המדינה שלנו, שההורים והסבים שלנו בנו במו ידיהם – ניצולי שואה ועולים שגדלו במעברות, אנשים שנלחמו במערכות ישראל ושירתו במחתרות אנחנו זוכרים מהו הבית שלנו, מה שילמנו כדי להקים אותו, ואיזה חשיבות יש לו.

"אין לאף ממשלה זמנית מנדט להחריב אותו. אנחנו נישאר פה להיאבק, אנחנו נעצור את ההפיכה הזו באמצעים הדמוקרטיים והחוקיים – במוקדם או במאוחר. אנחנו ניאבק בקיצוניים שמחללים את הממשלה – שמבקשים להפיץ גזענות, לחדור לתוך צה"ל ולהפוך את המשטרה לפוליטית.

"זוהי תקופת מבחן עבורנו כחברה, וכמו תמיד אני יודע שהתנועה הקיבוצית תמשיך לעמוד בחזית יחד איתנו. יתכן שהמאבק יהיה ארוך – אבל הוא יצליח".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    בדיוק ההיפך עצם זה שאתה מכתיב מראש באיזה תנאים יהיה הדברות ומאיים מראש שאתה לא תוותר על כלום זה מראה שהכל משחקים אילו היית חרד למדינה שאין לך ממה להיות חרד חוץ מהמהומה והפחד שיצרת יחד עם לפיד היית מוצא את הדרך לדבר בפורומים הנועדים לשם כך

  2. 1

    מר גנץ כנראה שלפיד שטף לך את המוח
    הכלכלה קורסת
    המדינה מתאבדת
    הבטחו לגבי קורס
    ועוד כל מיני שקרים וכרטות שאתם מוכרים לציבור
    אל תדאג הציבור יודע בדיוק מי אתם
    שקרנים וצבועים עלובים
    התקשורת מפמפמת כל הזמן על המדינה שמתאבדת
    אל תדאג המדינה תשגשג יותר תהיה ערכית יותר
    ויהודית יותר ואתם תרדו לבאר שחת